شرکت در یک مسابقه معماری ،حتی اگر در میان نفرات نهایی جایگاهی نداشته باشید، انرژیبخش و رضایتبخش است. با این حال، همه دوست دارند برنده شوند. پس اگر میخواهید در مسابقه معماری پیروز شوید، این چند نکته را به خاطر بسپارید :
۱. هدفگذاری کنید / چرا میخواهید در مسابقه معماری شرکت کنید؟
قبل از اینکه جستوجوی مسابقات معماری را آغاز کنید، مهم است که بدانید چرا قصد دارید در آن شرکت کنید. این کار یک تعهد است و به مقدار زیادی انرژی، تلاش و زمان نیاز دارد. دلایل زیادی وجود دارد که باید در مسابقات معماری شرکت کنید: از غنیتر کردن رزومه، افزایش تفکر انتقادی تا جلب توجه رسانهای برای خود یا دفترتان. همه این دلایل ارزشمند هستند، و شما محدود به یک دلیل نیستید، اما مهم است که اهداف کلی را فراموش نکنید. به این نکته توجه کنید که اگر تنها هدفتان برنده شدن جایزهی مالی باشد، احتمالاً بیشتر ناامید خواهید شد تا حالتی که به موضوع علاقهی واقعی دارید یا میخواهید راهحل نوآورانهای ارائه دهید.
و اگرچه هدفگذاری بزرگ بد نیست، اما اگر از ابتدا نگرشی مناسب داشته باشید، مسابقه برایتان پاداشدهندهتر خواهد بود.
برندگان مسابقه معماری ایده پردازی Red Square Tollerance
۲. مسابقه و تیم مناسب را انتخاب کنید
در همین راستا، انتخاب تیم مناسب برای مسابقه نیز اهمیت زیادی دارد. مسابقات معماری فرصتی عالی برای تکمیل تجربه حرفهای یا آموزشی شما هستند، اما میتوانند فاصلهای دلپذیر با کارهای روزمره ایجاد کنند. دانستن نقاط قوت خود و تیمتان کمک میکند انتخاب آگاهانهتری دربارهی مسابقه مناسب داشته باشید.
از آنجا که مسابقات معمولاً یا ایدهمحور هستند یا پروژهمحور — به این معنا که یا کاملاً مفهومیاند یا امکان انجام واقعی پروژه را دارند — این امر عامل مهمی در تصمیمگیری است. نگذارید کمبود صلاحیت کامل شما را از شرکت در مسابقات پروژهمحور باز دارد. اگر طراحیتان بهعنوان برنده انتخاب شد، گام بعدی همکاری با کارفرما و احتمالاً یک معمار محلی برای نهاییکردن طرح خواهد بود.
بنش برگزارکننده پیشرو مسابقات معماری است که بهصورت کامل و جامع، مسئول سازماندهی مسابقاتا اجرایی و ایده پردازی معماری میباشد.
۳. فقط حداقلها را اجرا نکنید، فراتر بروید!
معمولاً در مسابقات معماری الزاماتی توصیهشده وجود دارد: عملکرد حداقلی که طرح شما باید داشته باشد. اما در آن مرحله متوقف نشوید. اینها اغلب هُلدهندههایی هستند، نقطهای برای جریان خلاقیت شما.مسابقات مختلف بر جنبههای عملی طراحی تأکید متفاوتی دارند.
و در حالیکه خلق ایدههای پیچیده و هیجانانگیز لذتبخش است، هر مسابقه نیازمند یک تقاضای عملکردی است که ضروری است مدنظر قرار گیرد. منطق و استدلال لازم نیست همیشه در هسته طراحی شما باشد، اما آنقدر در ظاهر غرق نشوید که عملکرد اصلی طرح را نادیده بگیرید.
بهطور مشابه، در مسابقات ایدهمحور، گیر کردن در جزئیات میتواند خلاقیت شما را مهار کند. اگر این پروژه واقعی بود، باید حفریات زیرزمینی، محدودیت ارتفاع، هزینه، مجوز ساخت و دسترسی به برق و غیره را لحاظ میکردید. اما مگر در صورت درخواست واضح در دستورالعمل مسابقه، نیازی نیست این مسائل را در تابلوهای ارائه مطرح نمایید.
۴. ارائه حرفهای کلید است
هر مسابقه معماری ممکن است صدها اثر دریافت کند، و برای برجستهشدن پیشچشم داوران، ارائهتان باید چیزی متفاوت باشد. در این زمینه، کمککننده است که از پایان شروع کنید: قبل از شروع طراحی، تصویری کلی از چیدمان تابلوهای ارائه در ذهن داشته باشید.
چند اسکیس انجام دهید، تصاویر موقتی و فریمهای متنی را درکی از صفحات خالی قرار دهید حین کار روی پروژه. این کار کمک میکند در جریان فکر قرار بگیرید و بهعنوان شاخص پیشرفت تا زمان تحویل استفاده شود.
رتبه شایسته تقدیر مسابقه معماری Eruopean Velo Stops
۵. نظر خارجی بگیرید
شما ساعتها، روزها و هفتهها روی پروژهتان وقت گذاشتهاید و در نتیجه هر جزئیات و جریان فکری آن را میدانید اما داوران ندارند.
دعوت از یک دوست یا همکار برای دیدن تابلوهای ارائهتان کمک میکند اطمینان حاصل کنید که برداشت آنها همان چیزی است که شما هدفتان بوده است.
آمادهای در مسابقه معماری خودت برنده شوی؟
حالا که میدانی برای برنده شدن در یک مسابقه معماری چه چیزهایی لازم است، وقت آن رسیده که وارد عمل شوی.
در یکی از مسابقات معماری در حال برگزاری ما شرکت کن و خلاقیتت را به چالش بکش!